Вие четете...
История, Новини

БДЖ – Разделяй и владей!

В желанието си за приемане във ЕС нашите лидери без особено много въпроси предприеха действия за разделяне на основните източници на финанси във държавата: Земеделие, Енергетика, Транспорт, и др. Чрез приватизация (много често доказано криминална) или лишаване от средства под предлога, че такива липсват, се унищожиха безброй държавни предприятия и разделиха на парчета много от тях. А земята бе предоставена на частни лица, които нямат възможност да използват напълно обработваемите площи.
През 2000-та година се започна унищожението на железниците чрез разделянето им на две компании „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) и „БДЖ“ ЕАД.
„Прекратява се Национална компания „БДЖ“ без ликвидация считано от 1 януари 2002г.
(2) (В сила от 28.11.2000 г.) Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията и министърът на финансите в 6-месечен срок след обнародването на закона назначават комисия за разпределяне на активите и пасивите на Национална компания „БДЖ“ между Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и превозвача по § 5 – еднолично акционерно дружество БДЖ.
§ 4. Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е правоприемник на Национална компания „Български държавни железници“ и поема съответната част от активите и пасивите й по баланса към 30 ноември 2001 г. в частта й, която се отнася до железопътната инфраструктура.”
Когато основните приходи на една компания бъдат отнети, то тя спира да просперира, не може да покрива разходи. Получават се амортизации, съкращения и, в последствие, прекратяване на дейността или продажба (в случая на „БДЖ“ ЕАД – бъдеща приватизация). Не е възможно една железопътна компания да съществува при условие, че със закон й се отнема възможността за приход от отдаване под наем на частните железопътни компании на железопътната инфраструктура и от товарните превози. Не е възможно от такава компания да се очаква да покрие всички разходи и задължения основно от „пътнически превози“ (доказано социална услуга). Явно съществува интерес компанията „БДЖ“ ЕАД да бъде съсипана, да попадне в частните ръце. А всички знаем – частникът няма интерес от социални дейности; той има интерес само и единствено от печалбата.
Странният за мен интерес на управляващите за приватизация, в крайна сметка, е довел до практическо унищожение на множество предприятия и дори на цели отрасли от българската икономика, които биха могли да генерират големи приходи към бюджета на държавата. А водената от тях политика може да бъде назована само с едно определение – Антибългарска.

От Марин Абрашев

Advertisements

Коментари

Коментари са забранени.

Blog Stats

  • 393,246 hits

Работнически Литературен Фронт

Светът днес / The World Today

Календар

август 2012
П В С Ч П С Н
« Юли   Септ »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ПРИСЪЕДИНИ СЕ КЪМ РЕВОЛЮЦИЯТА

%d bloggers like this: